Nak jadi ulat buku^_^

Assalammualaikum w.b.t....

Baru hari dapat buka laptop..rindu pula dengan blog usang ku ni..
on saja laptop, terus buka blog..huhuu 
dengan ehsan kawan ku, pinjam charger laptop dia hari ni..hehee
charger ku masuk wad:-D kena tunggu seminggu lagi untuk dapat balik.

sejak kebelakangan ni..( kebetulan cuti online ) hehee..
jadi memang tiada peluang nak update blog usang ni.
saya banyak luangkan masa dengan baca buku..
kini saya semakin sukakan buku^_^ nak jadi ulat buku lah kononnya ni..

cerita pasal buku..Birthday saya baru-baru ni,Alhamdulillah dapat hadiah dua buah buku..

Novel ni Hadiah daripada daripada 'secret admire' hihihi


Alhamdulillah..bila jiwa dididik dengan ilmu sedikit sebanyak membantu kita mendidik diri ke arah yang lebih positif, bermotivasi dan sentiasa bermuhasabah..
Baru saya tahu macam mana rasanya jadi ulat buku..hehee ( baru jadi anak ulat) :-D 

kalau zaman sekolah dulu ..memang liat sangat mau baca buku tebal-tebal ni..
apalagi novel cinta ..baca pun ikut mood,masa di sekolah pula, peruntukan (kewangan):-) amat terhad untuk beli buku bacaan selain buku akademik..hehee almaklum lah budak sekolah..
selalu baca buku-buku ilmiah masa di perpustakaan sekolah ..kebetulan rapat dengan cikgu jaga library..memang kamceng^_^ cikgu selalu share buku yang best2..:-)

sekarang tukar mood daripada pembaca setia buku komik dulu, beralih pula kepada buku-buku ilmiah..memang jauh bezanya, kebanyakan 'ulat buku' yang saya jumpa memang otak geliga..hehee bercakap dengan hikmah, fuhh kalau bab-bab mengayat memang diorang power..di sekolah dulu, ramai kawan yang kaki novel..dunia khayalah dan fantasi..
asyik bercakap pasal novel..novel..cinta..cinta..memang mengkhayalkan:-D
tapi memang tidak dinafikan melalui bacaan kita mampu berfikir dan bertindak lebih waras. yakah ?..betul bah kan..^_^ jangan sampai terjebak dengan 'cinta palsu'.

Saya bermula dengan membaca artikel2 islamik di laman-laman web..blog2 dan macam2 sumber lagi.terpulang kepada kita sendiri macam mana manfaat masa yang banyak terluang depan laptop..hehee..sejak mula berjinak-jinak dengan dunia blog. hati saya sudah semakin tawar untuk 'facebook' hahaa...
saya harap boleh jadi 'ulat buku' yang berjaya..mengumpul sebanyak yang boleh koleksi buku..^_^ kebahagian membaca hanya mampu diraih oleh orang2 yang betul2 mencintai ilmu dan buku.perggrrhh...


Insya'Allah dimana ada kemahuan disitu ada jalan..hehee..jangan ambil jalan yang salah sudah.:-D 


Jom Membaca..!!!
saya masih belum terlambat..
tidak kesa lah apa orang nak cakap, semua benda kena bermula dengan langkah pertama bah kan:-)?  jangan kasi lama ..






Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Insomniac!

Ruang waktu::.