.

.

Assalammualaikum::.


posted by BERLINDA IBRAHIM on

2 comments


Assalammualaikum

Mood menulis datang tiba-tiba..hee
cerita tentang seorang sahabat^_^
kami kenal lebih kurang setahun macam tue..:-)
Berkenalan semasa di surau..indah sungguh bila diingat semula perkenalan itu.
Budak perempuan yang terbaik pernah aku jumpa,setakat ini dan disini.
orang seperti dia memang susah mau cari..kenapa?

Saya kagum dengan ketulusan hatinya..wajahnya tidak lekang dengan senyuman..
eh..semua orang pun pandai senyum bah:-)
ya..semua orang boleh senyum, tapi dia bukan saja suka senyum, tapi ramah dengan semua orang,even orang tue dia tidak kenal..dia suka bertegur sapa dan memberi salam.
so setiap kali kami jumpa mesti salam..orang senyum tengok kami:-)
dia sentiasa bertanyakan khabar..bukan dengan saya seorang..tapi dengan semua orang yang dia kenal..tidak kesa lah kenal lama atau tidak.

Bagusnya kalau kita juga terdidik bersama orang-orang yang macam ni,
saya banyak belajar dari dia..insyaAllah saya cuba praktikkan di mana-mana.
pernah sekali...terjumpa dengan sekumpulan pelajar rasanya lah..
saya bagi salam "Assalammualaikum"...yang jawab seorang saja,
terdengar ucapan seorang daripada mereka.."eh siapa budak tue,kamu kenal tak"
Hurmmm...itulah kan,sudah jadi budaya..kenal baru bagi salam,tak payah cakap kenal..
kadang-kadang kita kenal orang tu pun, sepatah pun payah nak diucapkkan..

semoga kita terus menyemarakkan kasih sayang di bumi Tuhan, 
at least senyumlah..:-) insyaAllah sama-sama kita perbaiki diri dan berusaha untuk mengamalkannya..Aminnn

Wallahualam..





P/s: - Eratkkan silaturrahim sesama kita..biarpun di alam maya, yang penting pandai jaga tata susila
       - saya sayang kamu juga^_^
    

2 comments