.

.

Oh remaja!


posted by BERLINDA IBRAHIM on

No comments

Ada beberapa minit lagi nak masuk maghrib..

sebelum sampai ke surau..terpaku pandangan ku pada sekumpulan remaja,masih lengkap dengan pakaian seragam sekolah..
''apa dorang buat disini..mau malam sudah pun, mak bapa dorang tidak cari kah?''bermonolog sendiri..


Tengok gaya mereka ..hurmmm memang budak nakal pun..
"aik??..macam aku kenal budak sorang tue??..
ya ..Junior di sekolah dulu..
budak tue tengok aku ..macam nampak hantu..:-D
"weii..kakak tue..!..cepat kamu....!
budak-budak tue lari bertempiaran..macam lah aku cikgu disiplin sekolah..:-D Astagfirullahalazim, apa nak jadi dengan budak-budak sekarang..

Bukan sekali dua aku nampak budak sekolah disini..berkeliaran walaupun masih dalam waktu persekolahan..ada pulak yang berkepit dengan jantan,dengan selekehnya..Astagfirullah..tanpa segan silu terlentok di bahu si jantan, bertudung pulak tue!!...macam dibakar hati aku ni..

Kemana sudah hilangnya 'malu' itu..
semoga mereka diberi hidayah..
tiada istilah 'terlambat' untuk berubah..
Ini ujian untuk kita semua...
Inilah dunia di akhir zaman..