Nota Untuk TV AlHijrah



Bismillahirahmanirrahim..

Assalammualaikum wbt..

Alhamdulillah hari ini dapat beristirehat di rumah^_^ Masa lapang diisi dengan sesuatu yang bermanfaat. Belum pun sempat buku dibuka...lepas makan tengah hari tadi,niat mahu habiskan baca buku “La Tahzan” ini saja kesempatan yang baik untuk baca buku.fikirku...

 Walaupun rumah tiada astro,memang jarang tengok tv pun semenjak bekerja ni.Alhamdulillah tv Alhijrah boleh tengok disini.layan sekejap..tapi bukan sekejap jadinya, macam patung pula depan tv:-D apa yang menarik,1st time saya tidak merasa bosan atau mengantuk di depan tv:-) saya mengikuti siaran tv Alhijrah,sejak jam 12 tengah hari tadi..mengikuti rancangan “Madrasah tv AlHijrah” .bagi saya program rancangan seperti inilah yang kita dahagakan.bukannya hidangan rancangan hiburan yang banyak melalaikan.saya mengikuti rancangan setiap madrasah, Al Quran,Akidah, Syariah, dan Akhlak.”thumbs up”!

Tahniah kepada semua kru TV AlHijrah, saya tahu bukan saja seorang yang ‘terharu’ atas kejayaan Tv Islamik ini.dan sudah ramai pun blogger 'khabarkan' tentang hal ini.TV yang  lebih mendidik jiwa dan mendidik minda dan juga iman kita itulah sebaik-baiknya.semoga terus Berjaya dan menyemarakkan lagi Islam tercinta,dengan cara ini kita lebih dekat dengan Allah dan membawa kita kepada islam sebenarnya.

Sejak mula dilancarkan hati saya sudah ‘tersentuh’.walaupun masih baru tapi cukup mantap bagi saya.Disini saya ingin berkongsi sedikit rancangan-rancangan yang menarik di TV AlHijrah ni.Tolong promosi sikit^_^ Perbincangan isu semasa yang menarik dalam “Assalammualaikum” , ada pula “khidmat Syariah” memang berinfomasi. “ejen halal’ pun ada..”Studio Mualaf “ program dakwah yang kreatif..telefilem yang disajikan untuk penonton memang yang ‘baik-baik’ saja. insyaAllah menjaga kita dari dosa, drama korea pun ada..huhuu.lagi..lagi..ada segmen “Misteri alam melayu” memang semua orang patut tengok ni, supaya menghakis ilmu-ilmu syirik dan khurafat dalam kalangan masyrakat kita.menyedarkan apa yang terpesong!Berita pun bebas dari unsur-unsur negatif.semoga berterusan ..insyaAllah.

Bayak lagi yang best sebenarnya, lagi best dari Astro Oasis ..hehee walaupun tiada Imam2 muda yang hensyem tu.bukan itu kita mahu tengok sebenarnya..Ilmu itu yang penting, iya bah kan..:-) Mari kita sama-sama menyokong TV AlHijrah.. 

Segalanya Bermula Disini..^_^ AlHijrah tv kita...untuk semua..AlHijrah ( menyumbang suara sumbang) hehee...

All the Best untuk TV Al Hijrah^_^ 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Insomniac!

Ruang waktu::.