.

.

Jalan2 di alam maya


posted by BERLINDA IBRAHIM on

No comments

Buat blog walking tadi ..jalan2 di alam maya^_^itulah kerja ku selalu kalau dah depan laptop usang ni...
buat entri ni pun memang tiada idea menarik atau cerita teldan mau dikongsikan..

aku main terjah saja blog orang, kesitu , kesana, kemari ..ntah blog siapa pun aku tidak tau..

Astagfirullah..3x..dalam hati...
teRjumpa blog2 orang yang berpolitik..dalam otak ku 'Apa nak jadi'??
maki hamun sana sini..makin hilang rasa hormat sesama manusia dek isu politik ni..
bercakap..main hentam.risau dengan hati yang mudah terpengaruh..baik aku caoo..
mood jadi kacau pulak..

ronda2 di alam maya tadi...
kagum dengan orang2 yang berjaya..ada 'nama' sendiri ..
walaupun tidak terniat lansung menempah nama dalam kalangan kita..
hebatnya perjuangan mereka..menyemarakkan syiar islam..



bila pulak giliran aku berbakti kepada agama , bangsa dan negara??..cehwaaa...


"nda payah lah kau berangan sana linda"..:-D tegur kawan ku di sebelah..
yalah2..perbaiki  diri sendiri dulu..apa pun yang kita buat, kena buat sungguh2..
"jaga2 jak dengan hantu 'malas' tue..hehee...


membantu masyarakat dengan contoh dan teladan yang baik itu sudah boleh berbakti bah kan...hehee..daripada jadi orang yang tak tentu arah..:-D
dari kita saja...mahu hidup dengan cara macam mana bah kan..
sendiri mau ingat orang cakap ^__^

pilih dunia atau akhirat?
pilih dosa atau pahala?
pilih baik atau yang buruk?