Nota oh kawan!

Assalammualaikum wbt & Salam sejahtera


Menunggu masa lapang walhal kita tidak pernah berusaha untuk melapangkan masa yang ada untuk diri sendiri ,keluarga mahupun orang sekeliling kita..Alhamdulillah dengan sesuatu yang telah selesai. kita masih dipermudahkan Nya ..walau dimana saat kita terlupa, lalai seketika atau buat tidak tahu tentang soal semua itu ..Wallahualam


Melakar sesuatu hanya dengan angan-angan kosong..hanya lakaran semata-mata, apa-apa benda pun tidak akan menjadi, benar bukan? bermonolog sendirian ..sudah lama tidak meluangkan masa untuk menulis sesuatu di sini. perkongsian itu satu kepuasan. tidak kesah lah orang baca atau tidak kan :) 


Datang sebagai tetamu dialu-alukan :-) semoga memperoleh sesuatu yang bermanfaat disini.iya nota-nota kehidupan yang ada dalam blog ini banyak sangat tersirat sebenarnya, sebabnya saya bukanlah seorang yang suka meluah sama ada disini atau facebook sekalipun.Blog usang ini hanya sekadar cernaan minda dan dialog hati antara diri dan kehidupan.Apabila kita selalu berfikir,maka idea pun akan selalu ada..cuma tidak tahu dimana mahu mencurahkan segalanya ..blogging lah paling best untuk orang yang diam-diam ubi berisi ceahh :-D saya tidak aktif dah blogging macam dulu, kononnya yang selalu sibuk!


Lebih suka memerhati dan mendengar pada sesuatu yang baru untuk diri sendiri,apa lagi berdepan dengan sesuatu yang memangnya termasuk dalam kelemahan sendiri.Melihat diri sendiri dengan lebih dalam ..memang banyak sangat penyesalan.Semoga dipermudahkan untuk terus berusaha untuk menjadi lebih baik dan solehah Aminnn ..


Tanya diri sendiri dahulu ..sebelum persoalkan orang lain.  itulah sebaik-baiknya.
:') salam rindu buat sahabat-sahabat ..sudah lama tidak bertanyakan khabar kamu semua. diharap semuanya dalam keadaan sihat sejahtera hati dan jiwa terutamanya. 

Diri ini terasa sangat lemah disaat tidak mampu berkata-kata untuk menegakkan kalimah kebenaran. sudah terang-terang saya biarkan meraka pilih jalan hitam.. dimana kemampuan ku ? :'(  hati selalu berkata...hanya mampu berdoa,takut bersuara nanti ada hati yang akan terasa, pasti! pilihan apa yang saya ada..puas difikir jalan apa yang ada. ya Allah saya sayangkan mereka semua. tapi kenapa selalu kaku saat menerangkan jalan Mu.


Doaku selalu bersama kalian..Selalu fikirkan bahawa diri saya pun belum cukup bagus untuk tegur mereka atau bersuara! sampai bila !!? alasan demi alasan ..itu soalan dibenak fikiran ku ..huh, berikan kami hidayah dan janganlah palingkan hati-hati kami dari hidayah Mu.


Dia sentiasa bersama kita ^_^



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Insomniac!

Ruang waktu::.