Yakinlah pada janji Allah.


Assalammualaikum wbt...

Alhamdulillah..Setelah berhari-hari baru ada masa update blog.semoga kelapangan masa yang ada dapat dimanfaatkan sepenuhnya.ameen..

Alhamdulillah ..Alhamdulillah..^____________^ gembira yang tidak dapat digambarkan.
Terima kasih ya Allah bagi hamba Mu yang kerdil ini untuk terus menimbah ilmu..
terasa sangat kerdil untuk bakal menjadi pelajar universiti..insyaAllah, ada masa dua bulan lagi untuk persiapkan diri untuk menempuh rutin kehidupan yang baru.

Terima kasih Mak ayah yang tidak pernah jemu mendoakan kejayaan ku. kepada akak & sis yang sentiasa memberikan sokongan, kakak-kakak yang dikasihi dan cintai kerana Allah. kalau boleh mahu saja aku kongsi berita kegembiraan ini dan peluk kalian semua:') penantian selama setahun lamanya memang banyak mendidik jiwa..bersangka baik dengan Allah, yakinlah pada janji Nya.

Walaupun sahabat-sahabat yang lain sudah lama menjejakkan kaki ke menara gading..setiap orang Allah bagi rezeki masing-masing. kini aku menyusuri langkah kalian untuk mara ke hadapan bersama kalian..semoga ilmu yang diperolehi dapat dimanfaatkan sepenuhnya.insyaAllah...


Ujian demi ujian..dihadapi dengan sabar dan ketabahan,bersandarkan sekecil-kecil iman..nikmatnya sukar untuk diungkapkan setelah menghadapi pelbagai rintangan,akhirnya Allah makbulkan.yakinlah pada janji Allah, bersabarlah..bersangka baiklah pada Nya.semua ujian itu adalah didikan buat jiwa kita..
setiap baik buruk berlaku dalam kehidupan ini pasti ada hikmahnya..nikmat yang ada sekarang pun tidak terhitung oleh kita..setiap nikmat atau pemberian Nya juga satu amanah yang perlu dipikul oleh setiap orang..semua terpulang pada diri kita..

Wassalam




Ulasan

Bicara Bisu berkata…
Assalam...
yea Janji Allah itu pasti..
jnji mnusia ja slalu x tepati...
syuker entry anda yg nie....
Berlinda Ibrahim berkata…
Wa'alaikummusalam..
ya sememangnya janji Allah itu pasti.
semoga kita pun berusaha menjadi manusia yg menepati janji..^__^

Catatan popular daripada blog ini

Insomniac!

Ruang waktu::.