Observation

Assalammualaikum..Salam sejahtera 

Semoga ketenangan dan kebahagian milik kita bersama, insyaAllah.
meluang sedikit masa menulis disini, mood macam nak share something ;-)
sejak kebelakangan ini emosi agak kurang stabil mungkin disebabkan banyak sangat yang mahu difikirkan, merancang hidup yang tidak confirm ni kan..hidup yang kita tidak tahu panjang pendeknya..Wallahualam :-)

Final exam itu adalah salah satu beban yang ada sekarang, siapa tidak risau kan ?
terpulang kepada seseorang itu macam mana mahu menguruskan tekanan masing2 :-) dan setiap orang ada cara tersendiri untuk mengatasinya. Agak gementar sebenarnya ..budak kurang pandai + budak baru lah katakan yang bakal menempuh exam peringkat universiti. padahal ini bukan kali pertama kita melalui exam kan..hehee~ 

Merasa diri sangat bagus atau lebih baik daripada orang lain? fuhh..jangan dipelihara sifat ini :-D bahaya untuk hati ..kadang perkara tu kita tidak sedar pun.warning untuk diri sendiri yang sering alpa ini. kalau susah mendengar nasihat dan peringatan diri sendiri apalagi peringatan daripada orang lain kan.keadaan kita sungguh menjengkelkan dengan perangai bongkak dan takhbur! Nauzubillah semoga kita dipelihara daripada sifat2 mazmumah (yang tercelah).siapa suka kan ? Allah lagi tak suka!
mungkin semua orang ada pengalaman berjumpa dengan orang yang berperangai macam ni kan? secara automatik kita pun rasa kurang selesa dalam bahasa kasarnya 'Menyampah":-D
itu yang kena banyak muhasabah diri..heee~ sendiri mau ingat !

Lecterur kami pernah cakap kita ni kena banyak observation terhadap keadaan sekeliling termasuklah dengan diri sendiri.Sejujurnya melalui cara ini juga saya mengenal islam itu sendiri,selain melalui pembelajaran formal di sekolah, saya lebih banyak menilai dan memerhati islam itu diaplikasikan secara tidak lansung dalam kehidupan kita seharian dan juga cuba memahami bagaimana orang yang berada disekeliling dan juga disamping kita mengamalkannya.sememangnya ISLAM itu ada di mana2 kan^_^ itu bagi pendapat saya :-)
kadang sesuatu ilmu itu tidak semestinya kita belajar secara formal, learn from human behavior.


All is well ^_^ 



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Insomniac!

Ruang waktu::.