S.I.K.A.P

Assalammualaikum wbt..salam sejahtera


Alhamdulillah, akhirnya masa ku terluang disini walaupun sekejap..satu kepuasan bila dapat update blog usang ni. perasaan yang bercampur baur..baru saja memasuki dunia kampus,nikmat yang diberikan terlalu besar untuk aku dan juga keluarga..harapan mereka terlalu tinggi,merasa sedikit gementar melalui saat-saat ini..semoga dipermudahkan ,Amin..


Perubahan sikap itu sangat perlu bagi diri ini, untuk terus positif untuk menghadapi apa jua cabaran dan ujian akan datang..cuma bagaimana untuk mempersiapkan diri dan mencari kekuatan, supaya semuanya dalam keadaan stabil baik dari segi rohani dan jasmani.semoga istiqomah dengan kebaikan yang ada sekarang ..


Terpulang kepada diri sendiri, mahu letakkan diri berada di posisi positif ataupun negatif kan?
betul lah kata orang ..kita selalu diingatkan, jangan jauhkan diri kita daripada Allah, hidup akan susah..kalau mengabaikan Tuhan bukan? kebergantungan manusia kepada Tuhan ada di setiap sudut kehidupan,itu hakikat kehidupan yang tidak dapat dinafikan..


Hati ini mudah terasa, mudah berpenyakit, mudah negatif kalau tidak menjaga solat ataupun ibadah..itu pendapat sendiri, walaupun diri ini masih baru belajar dan cuba menyelami kehidupan sebenar seorang muslim.tapi ini yang aku rasa setiap kali benda ni diabaikan. aku pelik kenapa orang yang tidak menjaga solat atau ibadah yang lain tidak merasa susah hati mahupun rasa bersalah??? 


Misi untuk mencari sahabat untuk akhirat perlu dilaksana... ^__^


Wallahualam..



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Insomniac!

Ruang waktu::.