.

.

posted by BERLINDA IBRAHIM on

No comments

Salam...


Lama tak update blog ku ..^_^ konon..
sebelum mata ku terlelap..sebelum jasad dan roh ku terpisah...
aku maafkan semua orang ,dan harap kamu semua maafkan salah silap ku juga..
sebelum tu nak coretkan sesuatu..diari minda dan hati ku..cyeahh..^_^

kelmarin baru saja menghabiskan buku "CUKUPKAH SEKADAR NIAT" hasil karya Mohd.Hairi Nonchi..:-) yang kini menjadi seorang pendidik, graduan UMS  tak silap aku:-)



Baca Buku....
emm..itu lah rutin ku beberapa hari yang lepas..sebab laptop ku bercuti ..;-D
dah ada pantang larang baru di tempat kerja ..
'dilarang on laptop jumaat, sabtu dan ahad.."maka cuti lah blog,FB dan sewaktu dengannya..hehee..
tapi memang dah lama baca buku ni..tapi baca semula untuk pemahaman yang lebih baik:-)
sebab aku ni memang pelupa dan memang kena selalu di ingatkan..


Buku ni memang best..walaupun pengarangnya masih baru dalam dunia penulisan..
tapi isi kandungan buku ni cukup mendalam ..membawa ku berfikir secara kritis dan serius untuk menjadi seorang hamba Nya..dengan berpandukan al-Quran dan Sunnah Rasullah..
melalui hadis-hadis sahih dan ayat2 al-quran..berguru dengan buku tidak salah..tapi kena ada seseorang yang boleh membimbing dan tempat kita bertanya ke arah jalan yang benar-benar diredhai oleh Allah ..
islam itu cukup mudah dan sempurna terpulang kepada diri sendiri sejauh mana kita mencari dan mengenalinya


sudah berazam ni..setiap bulan kena beli bahan bacaan..kalau online banyak sangat gangguan hihii..
harap2 boleh ditunaikan ..^_^ untuk mendidik hati dan jiwa yang kosong ni..


huhh..siapalah aku di sisiNya...
kadang rasa malu untuk bercakap soal agama ..masih terlalu banyak yang belum aku pelajari,
ilmu pun baru sejemput,..tapi keadaan itu juga selalu mendesak aku. teringin juga ada sahabat-sahabat yang boleh membimbing dan menegur ku..tapi keadaan ku pula sebaliknya..Huhh..
pesan guruku..tidak mudah untuk kita membawa orang ke arah kebaikan ..kena sabar dan beristiqamah...




disebabkan itu juga ..aku masih pertahankan ,walaupun aku serba kekurangan..
aku akan terus mencari sehingga hujung nyawa ku insyAllah..aku akan cari jalan itu..
aku akan bawa bersama keluarga,rakan-rakan ku untuk mengenal apa itu ISLAM!


ISLAM THE BEST WAY FOR OUR LIFE..tiada yang lebih hebat dari itu


ALLAH pasti akan bantu aku.^_^




all th best BERLINDA IBRAHIM^__^