Mari Positifkan diri~

Assalammua'alaikum warahmatullah ~ Salam sejahtera kawan2 ^_^

Semoga semuanya sihat-sihat belaka, InsyaAllah .. cuba untuk bermonolog disini, tajuk entri pun belum buat lagi, (tengah cari idea lah ni ) ^_^

Mood agak santai malam ini, rindu mengarang sebenarnya :-) sebentar tadi sempat blogwalking, Alhamdulillah dapatlah sedikit ilmu untuk membuka hati dan minda, berkongsi ilmu dan pengalaman adalah sesuatu yang sangat berbaloi untuk mendidik hati dan minda kita sentiasa segar dan berfikiran positif.

..ok dah jumpa tajuk entri :-)

Positifkan diri dengan Keindahan alam ~

Ok, bercakap soal positif , Ini pendapat saya yaa..pendapat dan komen pembaca amatlah dialu-alukan disini, walaupun bilangan pengunjung blog ini boleh dikira dengan jari hehee~ 
rasanya semua orang ada teknik sendiri bagaimana untuk positifkan diri kan? Almaklumlah orang sekarang ni semua advance + educated! Up to date lah katakan. Ayat-ayat marketing kena power!  

Matlamat apa yang kita ingin fokus sebenarnya? "MATLAMAT"  itu yang selalu membuatkan orang positif, (kadang2 positif tidak bertempat) ha ha ha :-D macam penjenayah tu~ main redah saja,yang penting masyukk~ adeii... positiflah sangat kan..!! "kami tidak gentar setakat senapang pakcik security tu" amboii.. buat dialog sendiri nampak berr..iyalah kan, kalau difikirkan penjenayah2 diluar sana sangat "positif" kan? 

Seorang pakar motivasi kekayaan Malaysia~ siapa tidak kenal Dr.A yang terkenal dengan semangat BERANInya..dia pernah cakap kalau kita ingin berjaya kita kena buang segala fikiran2 negatif yang ada dalam diri kita, supaya aura2 positif tu sentiasa bersama kita dan seterusnya menyebarkannya dan menjadi magnet kepada orang lain untuk positif juga.~ maka rezeki pun bertambah2 :-) Huh..panjang lebar menghurai..nampak sangat "kurang" pandai kan..hehee~ itupun rasa panjang :-D 

Untuk positif sepanjang masa memang sukar, tapi dengan pembentukan peribadi yang baik , ia boleh menjadi lebih mudah. macam mana? kenalah jadi orang yang sentiasa taat kepada Tuhannya, dalam ibadah dan amanahnya. betul bukan? orang-orang mukmin yang berjaya hidupnya penuh dengan hati ketuhanan, kerendahan hati dan keimanan. 

Inspirasikan diri kita dengan dengan bahan-bahan bacaan yang bermanfaat, selain itu boleh bertanya dan mendengar perkongsian orang-orang yang berjaya disekeliling kita. tidak kisahlah siapa dia, latar belakangnya yang penting setiap orang daripada mereka pasti ada rahsia kejayaan sendiri. contohnya dalam akademik, kerjaya, agamanya, personaliti, keluarga dan banyak lagi. Setiap manusia pasti ada kelemahan dan kekurangan masing2, belajar sesuatu daripada "kosong"! jadi peluang untuk berjaya itu akan lebih terbuka^___^ Kalau kita mengharapkan kesempurnaan memang tiadalah jawabnya~ tetapi kalau kita inginkan yang "lebih baik" insyaAllah pasti ada sesuatu untuk kita. Bak kata pepatah "Dimana ada kemahuan Disitu ada Jalan" :-)

Setakat ini saja coretan positif dari saya ~ I'am positive thinker ^_^

Semoga kehidupan kita semua lebih bermakna dan terus mendapat keredhaan Nya~ Aminn 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Insomniac!

Ruang waktu::.