Nota fikir!

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang
Selawat dan Salam ke atas Nabi junjungan Muhammad S.A.W

Baik! semoga dipermudahkan jalan untuk ke situ, insya'Allah.
Kalau kita mahukan lebih baik tingkatkan kualiti terhadap diri sendiri terhadap semua perkara, termasuklah 'nilai' kita terhadap insan-insan yang berada di sekeliling.maksudnya bagaimana aku boleh bermanfaat kepada orang lain? nampak mudah tapi banyak cabarannya dan paling penting saya rasa adalah soal ketakwaan kita kepada Allah, iya kan? :-)

Keinginan untuk berubah memang sudah lama,tapi prosesnya bukan mudah.
kesukaran menghadapi apa saja yang berada di hadapan,terlalu banyak kemungkinan dan kita sendiri tidak pasti.itulah qada dan qadar yang sepatutnya kita terima.bagaimana menyiapkan diri kearah itu? ya Allah terasa sangat kedaifan ini,Alhamdulillah Dia bagi peluang. berharap, percaya dan bersangka baik pada Nya. insya'Allah hati akan lebih tenang.

Menukar 'kebiasaan' itu kepada 'sesuatu' yang jauh lebih baik. semua itu perlukan usaha yang berterusan, macam yang kita selalu dengar..biar sedikit, yang penting berterusan. 
tapi bukanlah semudah itu kan? apa yang penting KEMAHUAN perlu kuat, biasanya orang sebut 'AZAM" dan sokongan orang-orang yang berada disekeliling kita juga mempengaruhi proses 'hijrah' itu sendiri.

Perasaan sedikit aneh..kadang saya sendiri tidak percaya, saya boleh bercakap sebegini rupa ? :-) uhuhuu.. bab-bab mengayat memang 'failed'. 
Tapi besar sungguh pengharapan ini! ALLAH jualah yang Maha Mengetahui setiap sesuatu!
berpesan-pesan dan beringat untuk bekalan untuk kehidupan seterusnya.

Wallahualam.

Semoga diri kita terus bermanfaat^_^ di Dunia dan Akhirat!




Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Insomniac!

Ruang waktu::.