sense of humour activated!

INI kes tidak berjaya menidurkan diri, macam2 idea untuk melelapkan mata,masih juga gagal! tidur diatas lantai beralaskan tikar getah di pondok buruk kami..terasa juga kedinginan malam, tapi fikiran masih melayang-layang, berfikir secara kritis yang tidak ngam timing :-D  Astagfirullah ~ tapi mata masih segar bugar ,Prof.Muhaya kata orang yang sukar tidur malam adalah orang yang kotor hatinya, tidak tenang jiwanya Nauzubillah >_<" .. mungkin penangan tidur petang semalam. beginilah kejadiannya.. walhal, Insomnia sudah sebati dengan diriku..but i have a choice right? :)

Assakammualaikum warahmatullah ~ Salam sejahtera :)

intro pun ke laut..hehee, sudahlah jarang sangat update blog. update pun entah apa-apa. 

Okay~ take a deep breath..Huhhh (im trying to be myself here :P) what i suppose to write and share?

Orang yang kurang membaca, beginilah jadinya otak jadi kaku, idea entah kemana ..itu yang rindu sangat saat2 berteman baik dengan si buku. sekarang..si buku sudah di anak tirikan :D pandai pulak pinjam buku tapi bacanya tidak, setakat baca sehelai2 bila nak habiskan.. kejap ~_~" yeah.. best apa jadi ulat buku, boleh jadikan habit yang baik aisehh. tidaklah kekok BerBlog! bolehlah jadi masyarakat yang berilmu universal hehee..


Beruntungnya orang yang sentiasa bermuhasabah dengan ilmu, dan berdamping dengan orang-orang soleh kan! jiwa tidaklah kacau, tiada hasutan parasit-parasit dunia Inshaa Allah kita pun boleh buat. Kita pun boleh apa??! cuma kita yang jual mahal..kebiasaan tue dah melarat jadi aktiviti yang kurang faedahnya. Hobi konon... sampai susah nak ditinggalkan sebab sudah jadi kebiasaan? contohnya hobi suka sangat facebooking terus jadi kebiasaan sehingga mengabaikan solat, mengaji, pergi majlis ilmu etc hahh..termasuklah juga mengabaikan orang sekeliling even dengan family sekali pun. Duduk sebumbung tapi dunia lain-lain ..hahaa social networking lah sangat :D

Daripada pemerhatian ku :D kebanyakan orang sekarang lebih gemar berdepan dengan handphone or laptop daripada berkomunikasi secara fizikal means secara normal dengan orang lain termasuklah orang di dalam rumah. Semua sibuk update facebook, wechat, whatssp, etc . Haih..semakin parah orang kita sekarang ni..jadi Abnormal sudah! well  ikut perubahan zaman konon...hurmmm pandai-pandailah muhasabah diri. 

Lucu :D .. kadang ada orang ni bukan main mesra lagi dalam social networking. Sekali face to face macam stranger pulak kita dibuatnya. Ada pulak yang terlebih yakin, posing segenap sudut bangunan, keluarlah segala muka-muka "giyomi" hahaa..  faham-fahamlah dunia ICT sekarang makin menjadi-jadi manusia dibuatnya. 

Haih..terlebih sudah ni, tidak lama masuk waktu subuh .. Astagfirullahalazim >_<

Ok lah, setakat ini saja nota-nota kehidupan kita ^_^ Ingatan untuk diri sendiri juga, sebarkan manfaat kita bersama , semoga ALLAH redha . Aminn~
~







Ulasan

Ann Ishak berkata…
sentiasa muhasabah diri :)
Berlinda Ibrahim berkata…
betul tu Ann ^_^ sama2 kita mengingatkan diri sendiri dan orang lain..

Catatan popular daripada blog ini

Insomniac!

Ruang waktu::.