A words =)

Assalammualaikum warahmatullah ~

Tidak sedar masa berlalu begitu cepat , kesian dengan blog usangku. betambahlah keusangannya .
Apa khabar sahabat maya.. (perasan sendiri) at least i have friends like you ..hehee
^_^ lamanya tidak blogging.. tiba-tiba terasa rindu pulak :') mungkin masa dulu saya masih ada kelapangan untuk semua ini tapi bukan sekarang. Komitmen semakin menggunung..Lumrah kehidupan seorang insan. 

Just for today ..

Orang seperti ku masih mencari makna hidup yang tidak tahu bila penghujungnya. kita sama tapi matlamat tetap berbeza kan. semua orang punya pendapat dan presepsi masing-masing tentang kehidupan!
Alhamdullilah , punya sahabat-sahabat yang sangat memahami , Terima kasih ya Allah! Tanpa Mu kami bukan siapa-siapa. Nilai persabahatan itu semakin terasa , saat-saat menghabiskan tahun akhir pengajian bersama mereka, terasa ukhwah itu semakin kuat. semoga persahabatan ini sampai ke syurga InsyaAllah! yeah,even i don't know how to describe this feeling into the words how i appreciate you all of you gorgeous. hehee..

Pengalaman mendewasakan kita...

It's a human natural, setiap apa berlaku pasti ada hikmahnya sama ada baik atau buruk Allah tetap bagi pengajaran untuk kita. Begitu kasihnya Allah pada kita :') Banyak yang berlaku "unexpected" , ianya berlaku dengan tiba-tiba , sesuatu benda yang tidak kita jangka. terpulang kepada kita bagaimana untuk 'faham' erti kasih antara Allah dan hambanya. kalau perkara itu susah bagi kita , adalah sukar juga untuk kita faham kasih sayang sebenar antara kita dengan yang lainnya. Semakin banyak yang tersirat kan! This is LiFe ^_^

Kita berbeza..

Dalam berusaha untuk menjadi seorang manusia yang terbaik, bukan semua orang faham cara kita, fikiran dan perasaan pun sudah berbeza kalau ada pun mungkin itulah "chemistry" bermula. Networking pun bertambah ceahh.. tapi semua itu tidak mudah tanpa ada kesabaran, ketabahan dan saling memahami antara satu sama lain. That's why i really appreciate every moment with you friends..even 'kegilaan' itu out of control sometimes :-D hahaa..kita berbeza tapi jiwa kita sama. Semoga ukhwah kita dipelihara oleh Nya.

I'am nothing ...


Saya bukan siapa pun , but love to be somebody for everyone that i know! semangat.. entahlah.. feeling sorang-sorang pulak :D at least i got something for you to share. Hurmmm.. ruginya orang yang hidup dengan dunia sendiri kan. Dunia yang penuh dengan rasa benci dan dendam, ketidakpuashatian ..sangat merugikan. You will not find the true happiness, at least pandailah remind diri sendiri dan sahabat yang lain. kadang kita pun lupa bersyukur dari mana datangnya semua itu. letakkan Allah itu ditempat yang selayakNya dan jiwa kehambaan itu sangat penting! walaupun orang lain rasa seoalah-olah kita dipijak-pijak, diperguna tapi once kita rasa 'bahagia'nya takwa itu semua itu akan lebur dengan sendirinya. 

Mencari "Booster"..

Ini yang lucu, kadang terasa diri sangat di awangan. Hahaa.. selalu positifkan diri, tidak kena tempat. semuanya dianggap mudah, ujian, cabaran tapi bersungguhnya itu kurang. Astagfirullah..~ lepas ini boleh renew niat balik, then refresh everything kan. chaiyook3x..

Semoga hidayah dan rahmatNya sentiasa bersama kita semua , Aminn ^_^


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Insomniac!

Ruang waktu::.