Berhenti bermimpi~

Bismillah ~ 

Ya Allah Engkau Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang, Sesunggguhnya kamilah hamba-hambah yang sangat lemah. Engkau jualah yang Mengetahui apa yang kami tidak ketahui~ 
Bantulah saudara-saudara sedang dizalimi! ya Allah berikanlah mereka kekuatan dan ketabahan untuk menempuh segala cabaran dan kezaliman orang2 kafir itu! 

:'( sebak sangat bila membaca berita saudara kita di Mesir , tengok mayat anak-anak kecil yang bergelimpangan, sayu hati sangat2 :'( Janji Allah SYURGA buat mereka. Belum lagi di syria, Palestin. ya Allah , besar sangat ujian Mu untuk mereka~ terkedu melihat kezaliman manusia2 yang seolah-olah tidak berperikemanusian!! orang jahil pun tidak macam tue bah! Allahukabar ..PadaMu jua kami berdoa dan memohon pertolongan, Bantulah mereka ya Allah!



Lama sudah tidak online, tengok tv pun jarang sangat... almaklumlah tinggal di pondok kecil yang serba kekurangan selepas musibah kebakaran hari tu. tapi masih jauh lebih kecil ujian ini jika dibandingkan dengan saudara2 kita disana. kita nie masih lagi dengan mood Raya! open house belum habis lagi..Allah ~ apakah keamanan yang kami kecapi sekarang disyukuri atau diinsafi?? 

Kadang tefikir juga,apalah lagi ujian untuk umat Islam seterusnya, terlalu banyak ujian, cabaran, ancaman dari dari segenap sudut kehidupan. MasyaAllah keterbatasan akal sangat ketara! kalau dah lama sangat tak online rasa macam katak bawah tempurung, kalau pun tengok berita bukan semua boleh percaya! tidak tahulah macam mana mahu ekspresikan perasaan, emosi dan segalanyaaa... seolah-olah ada sesuatu yang memanggil. kah..imaginasi saja yang lebih2, Wallahualam.. 

Ingatan buat diri, Jangan terlalu mengejar Dunia sangattttt~ sudah2lah fikir duniawi , kita nie memang tidak akan pernah puas! soal duit, kerja , cinta ,kahwin, masa depannn segala2nya diinginklan sempurna.. Akhirat ,kubur , iman entah kemana..emosi pulak sendiri~ Never mine,i just want to remind myself and you too guys  ^_^ siapa tidak mahu bahagia kan..apalagi bermimpikan terbaik untuk syurga kita nanti. syahid seperti saudara kita jauh disana :')

Fikir2 juga apa usaha yang aku boleh buat selain berdoa, kalau di KK nie aku tiada networking sangat mahu join mana2 badan persatuan.Anyone??:') maybe i can do something for you ..
di kampus pun tidak join apa2,sedih kan...rugi, masih 'ragu2' konon,tiada keyakinan diri lansung berpesatuan,dulu masa sekolah bukan main~ well  di kampus semua orang2 hebat^_^ belum jumpa team lagi nie! ada setahun lagi tempoh pengajian, harap2lah ada perubahan.

Booster belum kuat sangat.. macam mana kau bantu orang lain ni , diri sendiri pun tunggang langgang! tengok kampung ku pun kesian...ish3x, orang bijak pandai pernah cakap, apa  yang kita cari InsyaAllah itu yang kita jumpa. betullah kan.. kalau kita usaha cari A ,takkan jumpa B pulak, kalau jumpa pun mesti tetap nak cari A juga kan even jumpa C pun A tetap matlamat di Hati! haiyaa.. buat analogi sendiri bah :) be positive okay!

Sekian dulu untuk malam ini Blog usangku,i'll always miss you my dear blog usangku :')  walaupun patik sudah pencen daripada blogger tegar :D catatan ini akan menjadi saksi detik2 kelapangan masa remajaku ..heheee

Ok, Keep calm and Pray for our sister's and brother's! Peace Y(^_^)

Semoga kita sentiasa dalam LindunganNya dan teruskan usaha menjadi seorang yang lebih baik dan berjaya dunia dan di Akhirat!  Aminnn ya Rabb

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Insomniac!

Ruang waktu::.