Sayangi diri~ Mari bersyukur

Assalammualaikum warahmatullah..

Rasa terpanggil untuk update blog~  
TAPI sebenarnya idea tidak berkembang pun, cuba untuk cari topik tapi masih loading huh~

Salam Ramadan Al-Mubarak semua.
Alhamdulillah , THANK YOU ALLAH :') masih diberi kesempatan untuk merasa ramadhan kali ini,tahun depan belum confirm lagi. InsyaaAllah ramadhan kali ini kita cuba dan usaha untuk bagi 'performance' yang terbaik untuk DIA kan ^_^ berusaha dan terus berdoa yang terbaik! 

sekarang memang MOOD RAMADHAN! so .. kalau cerita pasal raya, i'm not intrested :) cewahhh..serius bah -_-" Ok be possitive :)

Keep on focus~ 

Bulan penuh barakah~ memang terasa sangat perbezaannya, dan ketenangan bukan biasa2.
Rugi sangat kita bazirkan masa untuk benda yang entah apa2 nie :') i'm just the human being~ mencari alasan yang sedang 'bercuti' ni..

Kita mencari kasih sayang yang hilang, tapi sukar untuk menghargai kasih sayang yang HAKIKI. belum pun cukup untuk merasa menjadi hamba sejati, masih lagi terkejar-kejar dunia untuk kepuasan diri. Direnungi segala kekurangan diri dari segenap sudut seoalah-olah tiada pun nikmat syukur pada ILAHI, hati dibiarkan terus KOSONG!


Hargai diri,merasa SYUKUR itu INDAH! detik itu lebih bermakna daripada merenung angan-angan kosong! hari meniti usia ,masa tidak pernah kecewa..cuma kita yang selalu rugi.
Jiwa kehambaan semakin hilang, Ramadhan menjadi saksi segala kecacatan kita pada ibadah, Ramadhan juga jadi saksi keakraban kita dengan dosa. mari bermuhasabah~


Apabila kita selalu biasakan diri dengan "enjoy", rasa nikmat hidup itu tidak kekal bukan? dari situ kekosongan semakin terasa, hidup jauh dari fitrah seorang hamba. baik buruk sesuatu semakin sukar untuk ditimbang tara, emosi bermaharajalela..entah di mana IMAN dimana TAQWA~ 

*Bahasa sendiri, ayat pun sendiri2..so sedarlah diri yang tidak pandai mengayat :D


Setiap orang ada presepsi masing-masing, dan disini adalah tempatku untuk meraihkan pendapat sendiri,dan menghargai perndapat orang lain juga, mencari kebernasan pada setiap idea-idea yang datang. peace no war! :) 

Tingkatkan iman dan taqwa, InsyaAllah Akhirat dihati Dunia ditangan. Ok kah tu?? 

Sebarkan kasih sayang ^_^ semoga kita sentiasa jadi hamba-hamba yang bersyukur Aminnn~


Salam sayang dari saya BerR!

Wasalam



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Insomniac!

Ruang waktu::.