.

.

posted by BERLINDA IBRAHIM on

No comments

Aku tidak lah pandai mengayat seperti blogger2 yang lain..
dengan rasa rendah diri ni ..huhuu...
tapi rasa sangat bersyukur sebab dipertemukan dengan insan2 blogger yang 'sayangkan islam' tu..yang sentiasa bersemangat memperjuangkan islam tercinta..
walau tidak pernah bersua..sahabat2 di alam maya^_^ terima kasih buat anda semua..
di atas segala perkongsian ilmu yang diberikan..


*** pengakuan berani mati ni..
hehee...aku lah pembaca blog kalian yang paling setia..hehee..fb dah pn di anak tirikan sudah:-D
tapi..aku pun pilih blog juga..kalau yang banyak merapu ..singgah tak lama:-),kalau yang 'isinya bermanfaat' untuk aku..ok aku tolong jadi follower yang setia..^__^


sejak jadi 'tukang tengok blog' orang ni..macam2 cerita..sampai pening kepala dibuatnya..
lebih-lebih lagi dalam dunia politik semalaysia ataupun sedunia...
aku bukan penyokong atau pembangkang mana2 pihak:)
tidak berani menyatakan pendapat apa2..just jadi 'tukang baca'
bukan teRpelajar pun..spm pun tak lepas..hehee..
kadang2 timbul pelbagai persoalan di benak otak ku ni:)
sampai sekarang tak terjawab2..expire dah dalam peti soalan:D


 Dan kebanyakannya mereka tidak menuruti melainkan sangkaan sahaja,(walhal) Sesungguhnya sangkaan itu tidak dapat memenuhi kehendak menetukan sesuatu daripada kebenaran ( iktikad); sesungguhnya Allah Maha Mengetahui akan apa yang mereka lakukan”
[surah Yunus:36] 

itu lah sebaik-baiknya..berhenti dari perangai buruk sangka...


ok..sudah..**tiada juga orang tengok blog kau..huhuu


ini dari hati yang tulus ikhlas..^__^ mengharap bimbingan dan sokongan untuk menjadi seorang muslimah yang sejati ..insyaAllah..
itu yang aku tengah usahakan sekarang..
al maklumlah ..aku bukan dari keluarga yang ditarbiyah..**betul kah istilah tu??:)
sekolah pun tak tinggi mana...oh sorry aku bukan mualaf
sedihnya bila dilabel begitu..yalah pelik kot nama ku si Berlinda ..


aku berdepan dengan masalah ..memang perlukan bantuan!
di tempat kerja mahupun di rumah...terpaksa berdepan dengan orang yang daif ISLAMnya..
bermacam2 soalan ku terima dari seorang muslim tapi hilang 'islamnya'..dari seorang yang tiada agamanya(pagan), tidak kurang dari orang yang bukan muslim, mualaf .dan yang paling sedih bila kita berjumpa dengan orang yang telah belajar,sudah di ajar, terpelajar, semualah...tapi sayangnya mereka buat2 tidak tahu agama..tahu tapi tidak buat.
tahu dilarang tapi dibuatnya juga,.huhh..


nasib baiklah ada insan2 yang sentiasa membantu memberi semangat dan motivasi..
ada pula orang2 yang dikatakan 'soleh' dan 'solehah' (pada pandangan mata lah) tapi pandang kita sebelah mata saja..apa lagi orang yang kurang 'soleh'nya..hehee
kalau tak ber'Title Mahasiswa or mahasiswi..(siapa lah kau untuk aku kenal)tiada maknenye....huhuu ..
macam mana nak berdakwah..bagilah perhatian sikit kepada orang yang bermasalah mencari jalan sepatutnya..bukan mencari salah silap sesiapa..
orang cakap 'jangan jaga tepi kain orang' ^__^


ehh..rajin pulak aku menaip hari ni...
sudah lah...


ini lah kerja ku..depan laptop memanjang..memang tak sayang mata ~_~"


STOP!! ok..ok..


wasalam..