.

.

Archive for 2010-12

Mengapa Wanita Memerlukan Lelaki? | iluvislam.com + discover the beauty of islam


posted by BERLINDA IBRAHIM

No comments

Mengapa Wanita Memerlukan Lelaki? | iluvislam.com + discover the beauty of islam

Teruskan Melangkah..


posted by BERLINDA IBRAHIM on

No comments



Bismillahirahmanirrahim..

segala puji bagi Allah kekasih yang paling agung , awal dan akhir..
selawat dan salam buat nabi junjungan..Nabi Muhammad SAW..

intro yang menarik...^_^
bukan apa..biasakan diri untuk aku lebih mengingati Nya..
dan semaikan rasa cinta dan sayang kepada kekasih Nya juga..

sekarang semua orang tidak sabar2 menyambut tahun baru..
lumrah kehidupan semua orang..memang begitu lah kebanyakan kita..
sibuk dengan membeli belah..ada pula yang cuti2 malaysia:-D
Bertuahnya orang malaysia..semuanya berbahagia...

di lorong2 kehidupan tidak juga semua yang merasa 'bahagia' itu..

tadi pagi saya dengar radio ikim..setiap hari rabu,bersama Prof Dr Muhaya
setiap hari rabu memang on ikim...alhamdulillah sedikit sebanyak membantu..
memang best..dapat banyak motivasi, untuk menjadi 'insan' yang hebat, hamba yang cemerlang ...'how to be a good person' ..dan banyak lagi..


Tahun baru itu hanya 'angka' semata-mata..
niat dan azam baru..kita boleh lakukan setiap hari..:-)
selepas kita bangun pagi..niat untuk jadi seorang yang sentiasa menyumbang kebaikan kepada semua orang..tidak kira dimana kita berada..








sendiri-sendiri..


posted by BERLINDA IBRAHIM

No comments

3 hari dah aku sakit ..terpaksa juga pergi kerja..
batuk2 lagi..memang tidak selesa..berdepan lagi dengan ramai orang..
tahan2 jak lah.. makan ubat pun jadi mengantuk..
kena tangguh makan ubat lepas waktu kerja jak ^_^..


ada 5 hari lagi sebelum menjelangnya tahun baru..
bagi aku memang tiada apa pun yang istimewa tahun baru ni..
cuma letak satu harapan ..harap2 boleh sambung belajar..
dan..kalau boleh,perbaiki segala kelemahan dalam diri ini ..
insyaAllah..


macam2 tekanan ada..kadang2 terfikir mau berhenti kerja..
emm..siapa tanggung aku belajar nanti pula??:-( huhh...
astagfirullahalazim....apa nak jadi dengan aku ...
kemarin sibuk gila2..solat pun tidak sempat..
patutlah macam ada yang tidak kena dengan "hati" ni..


'tepuk dada tanya iman'....


begini lah kalau sendiri2...




posted by BERLINDA IBRAHIM on

No comments


Ada 15 hari lagi untuk kita menghabiskan sisa-sisa kehidupan di tahun 2010..
apa yang berlaku kemudian hari .hanya Dia yang tahu..

soalan buat ku :
:: tercapaikah sudah matlamat utk tahun ini?
:: apa kebaikan yang aku telah lakukan sepanjang tahun ini?
:: bagaimana khabar iman ku ?menaik kah or menurun?
:: dimana kau habiskan masa mu selalu?
:: apa kebaikan yang aku perolehi melalui 2010?
:: apa sudah ilmu yang aku dapat?

 ..Rasanya ada byk lagi persoalan..untuk aku..cuma perlu di ingatkan


Huhh..dalam tahun ini, banyak kisah hidupku yang tersirat ..
tidak mampu diungkapkan dengan kata2..
terlalu perit melalui liku-liku kehiudpan ..
tapi nikmatnya tetap ada..
yang paling penting di mana tempat kita berpaut :-)...


masih kah ada masa untuk aku di hari-hari akan datang..?
apa yang akan berlaku seterusnya..Allahualam ..


dari 5 january aku mula bekerja sehingga ke hari ini..
tidak lama lagi genap sudah setahun..
aku masih jauh dari cita-cita dan impian ku..
masih terkapai2 menanti hari2 yang menggembirakan..
entahlah..bila hari itu akan tiba..


masih ada peluang untuk aku ??
sedihnya bila ada kawan yang mula berputus asa
tak pa ..kena teruskan juga..insyaAllah pasti ada jalan kepada sesiapa yang berusaha..
bertawakal kepadaNya..


aku kena bersedia untuk menempuh hari seterusnya..
di sini lah segalanya terluah..
tidak perlu meminta simpati dari siapa pun..
rasanya lebih selesa disini..dari "berkampung" dekat FB
ini blog aku..juga aturan ku..yeaaahhhhhhhh^_^



Creative FooD Design


posted by BERLINDA IBRAHIM on

No comments

saja nak berkongsi pasal makan-makan ni..hehee..

memang nampak sedap ..rasanya dkt malaysia dimana boleh cari makanan macam ni???
memang unik..


Ciut..( sesuai utk bekal ke sekolah) :-D

Macam tak sampai hati nak makan.....

Bekal puntuk si kecil...

rasanjya ada peluang kah makan makanan macam ni??? hehee..


nasi bangau ..hahaha...

yumm yumm,..

creative design food..

saja..


posted by BERLINDA IBRAHIM

No comments

sebelum balik kerja..sempat lagi jenguk blog kejap..
masih mau study banyak benda..sekarang ni..
aku selalu sorang2 ..kesian kan..


paling sakit bila bergelut dengan masalah ..
sorang pn tiada dengan aku..
huhh..hanya Allah yang tahu..
ku berserah kepadaNya..
disebalik kesakitan ada kesyukuran ..^_^
sebab Allah tidak akan uji aku kalau aku tidak mampu..


xpalah nnt sambung esok..or kat rumah jak..
slmwrhm2lh..

Bagaimana Bercouple Cara Islam?


posted by BERLINDA IBRAHIM

No comments

Bagaimana Bercouple Cara Islam?


Rawatlah Hati Kita


posted by BERLINDA IBRAHIM on

No comments



"Orang perempuan ni aurat dia dari mana sampai kemana?", tanya seorang kakak naqibah pada adik-adik usrahnya. Salah seorang adik usrahnya tertunduk diam. Malu.
Dia tahu kesalahannya yang sering memakai pakaian yang agak ketat, menampakkan bentuk tubuhnya. Dia sedar akan kesalahannya, dan walaupun dia masih belum berubah, namun Alhamdulillah dia mempunyai ramai kawan yang sanggup menegur kesalahan itu. Kesalahan jelas, yang tampak di mata manusia lain.
Seorang naqibah lain pula, lengkap menutup aurat, berstokin tangan, stokin kaki,sedap di pandang mata. Ketika usrah sedang berjalan, dia menarik stokin tangannya sedikit ke depan. Terdetik rasa bangga dengan prestasi dirinya.
'aku wanita yang baik, tak ramai yang mampu menutup aurat sebaik aku,'bisik si syaitan yang durjana.
Usrah tetap berjalan seperti biasa. Tiada yang mampu menegur lintasan hati si naqibah, Tiada yang tergerak untuk memberinya peringatan. Dia terus dianggap 'sempurna' oleh adik-adik usrahnya. Walaupun dia juga melakukan dosa. Namun kesalahannya tersembunyi, tak mampu dilihat oleh mata kasar manusia!
Lalu kesalahan mana yang lebih membahayakan?
Kalau si adik usrah, dia masih boleh ditegur oleh manusia yang melihat dan menyayanginya. Tetapi si kakak naqibah, berkemungkinan besar terus menerus lalai dengan 'kebaikan' dirinya yang tiada nilai di sisi Allah taala.
Naudzubillah..

Itulah bahayanya riya' dan ujub!
Melakukan sesuatu bukan keranaNya, tetapi kerana pandangan manusia
dan perasaan bangga pada diri sendiri. Penyakit hati sangat bahaya kerana ia kadangkala berlaku tanpa kita sedari..

Kita yang sering memberi tazkirah di kalangan rakan-rakan, mampu menyebabkan terdetik rasa 'hanya akulah yang paling layak memberi nasihat'
Kita yang sering mendapat markah tinggi dan pujian lecturer, menimbulkan rasa 'akulah yang paling hebat dan pandai'
Kita yang sering bangun paling awal dipagi hari, menyebabkan rasa 'akulah yang paling baik antara yang lain' dan banyak lagi detik-detik hati hasil dari bisikan syaitan.
Syaitan itu bekerja dengan sangat licik dan halus!
Tanpa kita sedari,ia mempermainkan hati dan keihklasan niat kita. Maka waspadalah!
Seringlah menjaga hati dari penyakit-penyakit yang mampu membankrupkan kantong pahala kita.
Ingatlah kata-kata Allah taala,
"Katakanlah Muhammad, apakah perlu Kami beritahukan kepadamu tentang orang yang paling rugi perbuatannya? (iaitu) orang yang sia-sia perbuatannya dalam kehidupan dunia,sedangkan mereka mengira telah berbuat sebaiknya" [Al-Kahfi: 103-104]
Moga kita tidak tergolong dalam mereka yang sia-sia amalannya.

iluvislam.com

::::All About Life:::: LG mobile 1Borneo


posted by BERLINDA IBRAHIM

No comments

::::All About Life:::: LG mobile 1Borneo

Siapalah aku..


posted by BERLINDA IBRAHIM on

No comments


Disebabkan aku dengan dunia sendiri..
aku banyak luangkan masa dengan sufting jak..
masa kerja..tetap dengan kerja..

Memang rasa terasing sangat2..
kesian..kesian dengan diri sendiri..
bukan aku tiada kawan.banyakkk..tapi seorang sahabat tu yang payah dicari..

Ada orang..dia datang bila ada masalah..
tapi best juga bah tolong2 kawan ..tolong orang..
walaupun aku bergelut dengan masalah sendiri..
Hanya Allah yang tau..

aku cuba kuat dan yakin
Allah bersama hambaNya sabar dengan ujian :')
Huhh..beginilah kalau orang tengah emosi,..

tadi tanya2 lah dengan kawan..bila kita ble kuar lepak sama2 ni??^_^
sedihnya..dapat jawapan " alim sangat bah kau ni , tu yang payah bawa jalan.."
hahahaa...tidak layak pun kena bg title begitu..jauh sekali..
salah kah ingat mengingati antara kawan..
bila jalan jangan tinggal solat..
emm..jaga2 lah imej tu sikit..

tapi sekarang..memang payah cari kawan ble 'jaga' iman sama2 kita..


memang begitulah lumrah orang disekeliling ku..
biarlah mereka berbahagia di dunia sendiri..
aku tetap disini..dan akan sentiasa disini..


menunggu saat2 ..dimana aku akan pergi ..^_^
selepas ini..


Salam..




Game addicted


posted by BERLINDA IBRAHIM

No comments



arrgghhhhh.............
sakit kepala layan game sepanjang hari ni..
lepas PSP..Main PC game..
huhuuu..boring gila kat tmpat kerja..


Sekarang tengah tunggu habis download "call of duty"
hehee...
emmm...sebenarnya...
tak juga sampai ketagih game..
layan sekali sekala..release tension..:-D


tapi...kalau jumpa game best2..hurmmm..mmg gila jadinya
depan laptop jak..
heheee...
game2 juga..tapi aku jaga juga bah waktu solat..
nnt kena marah hehee..


Gaming is not a Crime..
memang lah ..tapi awas..!!boleh melekakan hehee..
lebih2 lagi kalau tak pandai kawal diri memang jadi ketagih..
pandai2 lah urus masa sendiri..


emm..aku bukan ulat buku..tapi ulat IT
tetttttthh........
ada banyak lagi belum xplore ni..
kena cari sifu dulu..^_____^