Jangan begitu bah::.
Assalammualaikum w.b.t..dan salam sejahtera^_^ AMARAN.. INI BUKAN ISU POLITIK ATAU PERKAUMAN! Saya cuba menulis dengan gaya bahasa orang sabah..style kami konon:D rasanya bagi kami (orang di sini) cepat belajar,'tangkap' atau faham apa pun loghat dari seberang sana (semenanjung/borneo sarawak).Mungkin juga disebabkan pengaruh media atau filem2 melayu kita ni..mana ada filem dari orang sabah kan?ada tapi tidak banyak hehee..tapi kalau artis dari sabah memang banyak:-D .Yang aku pelik bila (kami nie) cakap sabah, loghat sendiri..ada pulak orang ketawa,eh? kenapa pula rasa lucu dengan kami,sedangkan kami boleh terima apa jua bahasa atau bangsa tidak kesa lah datangnya dari mana..kami ok jak bah:-) kepada orang sabah..jangan lupa daratan sudah ..hihii Sebagai contoh:-D ...(promote sabah sikit) Disini kami ada ramai bangsa dan keturunan..paling 'famous' orang kadazan dusun, orang cakap mereka 'pure' orang borneo sabah.hehee..lain-lain ada Rungus, suluk,...









Ulasan